6.4.2016

LITTLE HELPERS - HIMALAJAN SUOLAKIVI


Himalajan suolakivihän on ihan old news, mutta koska se on viime kuukaudet ollut mukana mun erittäin säntillisessä ihonhoitorutiinissa, niin ajattelimpa nyt siitä muutamalla sanalla vinkata. Rakkaalla lapsella on monta nimeä ja sama tuote on saattanut tulla sua vastaan myös nimellä himalajan suolasaippua tai kristallisuolasaippua.

Olen käyttänyt kiveä iltaisin puhtaalle iholle kasvoveden jälkeen. Ensin kastelen kädet ja saippuan ja tämän jälkeen painelen kasvot läpi kostein sormin. Odottelen hetken, jotta kasvot kuivuvat ja tämän jälkeen levitän kasvoille seerumin ja kosteusvoiteen. Jostakin luin, että osa huuhtelee kivestä jäävän suolan vielä pois kasvoilta, mutta itse olen tykännyt jättää sen kasvoille.


Kiven suola desinfioi ja auttaa sitomaan kosteutta ihoon. Tämä on oiva apu rasvaiselle ja epäpuhtaalle iholle. Kannattaa ehdottomasti kokeilla myös rinnan ja selän alueelle, jos sinne tapaa ilmestyä ei toivottuja näppylöitä. Epämääräiset ihon tinttailut on kyllä nopeasti kesytetty tämän suolakiven ja superkosteuttavan seerumin ja kasvovoiteen voimin.

Kivi on edullinen ja pitkäkestoinen sijoitus, hinta on vajaa viitisen euroa ja murikan saa hankittua esimerkiksi Ruohonjuuresta tai Sokokselta. Onko kyseinen tuote teille tuttu ja miten itse ootte tykänneet sitä käyttää?

4 kommenttia:

  1. Nyt paljastu tämän funktio! Äidin kylppäristä löytyy tällänen, ja oon tovin miettinyt mikä ihme mötikkä siellä on :D Pistän varmaan testiin, jos rauhottaisi näppytilannetta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahahahah :DD Joo nyt ehdottomasti kokeileen ;)

      Poista
  2. Mun täytyykin testata tätä! Mulla on meinaan selässä näppyjä enkä tiedä, miten ne saisi pois. Kiitos vinkistä siis! :)

    VastaaPoista
  3. Joo kannattaa kokeilla, ensin vaikka kuuriluontoisesti ja katsoa että miten iho alkaa reagoimaan :) Ollos hyvä! :)

    VastaaPoista